środa, 5 marca 2014

bułeczki - ślimaczki z masłem ziołowym

Przepis jest mój autorski. Pyszne drożdżowo - kruche bułeczki w kształcie ślimaczków z masłem ziołowym. Można również przygotować z masłem czosnkowym. Polecam!
Składniki na ciasto:
1,5 szkl mąki pszennej (250g)
125g masła / margaryny
2,5 dag świeżych drożdży
1/4 szkl mleka
1 płaska łyżeczka cukru
sól (2 szczypty)
składniki na masło ziołowe:
2 czubate łyżki dobrej jakości masła (u mnie roślinne)
szczypta soli
1 płaska łyżeczka oregano (suszone)
1 płaska łyżeczka bazylii (suszona)
1 płaska łyżeczka tymianku (suszony)
*jeżeli chcemy przygotować z masłem czosnkowym to dodajemy do masła i ziół wyciśnięty ząbek czosnku lub trochę granulowanego)
Przygotowanie: drożdże rozdrabniamy i zasypujemy cukrem, mieszamy i pozostawiamy do rozpuszczenia. Same się rozpuszczą do konsystencji gęstej śmietany. Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy margarynę (masło) w temperaturze pokojowej (miękka), dolewamy zimne mleko, rozpuszczone drożdże i dobrze wyrabiamy ciasto (ok.3-4min), odstawiamy do lodówki na ok. 20-30min. Przygotowujemy masło ziołowe: składniki czyli masło, sól i zioła mieszamy.  Gotowe ciasto rozwałkowujemy w prostokąt na grubość ok 2-3 mm, rozsmarowujemy masłem, zwijamy w rulon, i kroimy w 2-3cm grubości plastry. Układamy w tortownicy (spód wyłożony papierem do pieczenia) i wstawiamy do piekarnika )grzałka góra-dół) w 180 stopni na 20-30min, do zrumienienia. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly