środa, 16 kwietnia 2014

naleśniki bez jajek z płatków owsianych

Naleśniki w smaku nie różnią się niczym od tych tradycyjnych, lecz składem bardzo, nie dodajemy jajka, ale dodajemy płatki owsiane. Są świetnym pomysłem dla: 1. tych co nie mają w lodówce jajek, 2. co starają się jeść zdrowo, 3. fajny sposób na przemycenie płatków owsianych w diecie dziecka. Przepis zaczerpnięty stąd. Polecam!
Składniki na 6-8 szt.:
1 szkl mąki pszennej
1/3 szkl płatków owsianych (u mnie zwykłe, mogą być błyskawiczne)
1 i 3/4 szkl mleka (może być sojowe, kozie, itd. u mnie krowie)
1 łyżka oleju
szczypta soli
1/4 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
1 płaska łyżka cukru waniliowego
* można nie dodawać cukru, a naleśniki wykorzystać do dań wytrawnych
Przygotowanie: płatki owsiane mielimy, wykorzystałam rozdrabniacz (dołączony do blendera) i w sumie całość wykonałam w rozdrabniaczu. Do rozdrabniacza lub do miski dodajemy pozostałe składniki i miksujemy. Pozostawiamy na 15min, masa w tym czasie zgęstnieje. Następnie smażymy jak standardowe naleśniki. Podałam z dżemem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly