czwartek, 5 czerwca 2014

nuggetsy, czyli drobiowe kąski w panierce z płatków kukurydzianych

Na wstępnie zaznaczam, że nie mam pojęcia czy smakują tak samo jak w McDonald's, bo wieki nie byłam w MC i takich nie jadłam. Stripsy z KFC jadłam i były na blogu i tu mogę stwierdzić, że są bardzo podobne do tych z KFC i to nie tylko moje zdanie. Dziś pora na nuggetsy, czyli małe kąski z piersi z kurczaka w panierce z płatków kukurydzianych. Można podać z frytkami i sosem, ale i z ziemniakami i surówką. Fajny pomysł na przyjęcie, czy imprezę.
Składniki:
1 podwójna pierś z kurczaka
1 szkl mąki zwykłej - pszennej
1 szkl płatków kukurydzianych typu corn flakes
1 jajko
2/3 szkl wody
vegeta (domowa vegeta), pieprz, papryka słodka (może być też ostra)
olej do smażenia
Przygotowanie: pierś z kurczaka kroimy na małe kawałki, wielkości 1 kęsa, w jednej misce jajko z wodą mieszamy, a w drugiej mąkę, bardzo drobno pokruszone płatki kukurydziane (można w rozdrabniaczu pokruszyć), przyprawy. Kawałki kurczaka wrzucamy do jajka z wodą, następnie wyciągamy i wrzucamy do miski z mąką i płatkami, mieszamy, wyciągamy na deskę lub talerz, następnie pojedynczo zanurzamy w jajku z wodą i znowu do mąki z płatkami. Układamy na desce lub talerzu. Na patelni lub we frytkownicy rozgrzewamy olej (u mnie oleju ok 1cm) i smażymy na złoto na niezbyt dużym ogniu z każdej strony. Po usmażeniu na chwilę wykładamy na ręcznik papierowy, aby odsączyć resztki tłuszczu. Podajemy z frytkami i sosem, lub ziemniakami i surówką. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly