poniedziałek, 2 czerwca 2014

ciasto na pierogi II

Przedstawiam przepis na ciasto na pierogi, ale inne niż standardowe. Zawiera więcej składników niż ciepła woda i mąka. Ciasto jest bardzo elastyczne, łatwo się klei pierogi, a po ugotowaniu jest mięciutkie i delikatne. Przepis mojej chrzestnej.
Składniki na ok 80- 90 sztuk.
1 kg mąki pszennej
2 żółtka
1 całe jajko
szczypta soli
1/2 szkl oleju
1/2 szkl wody
1 i 1/4 szkl mleka
Przygotowanie: wodę i mleko podgrzewamy tak, żeby było dobrze ciepłe, ale nie mocno gorące. Do miski wsypujemy mąkę, sól,dodajemy jajko i żółtka, oraz ciepłe mleko z wodą, a na koniec olej, ciasto mieszamy i wyrabiamy na elastyczną gładką masę. Od gotowego ciasta odkrawamy kawałek, a resztę zakrywamy folią, żeby nie wysychało i było ciepłe. Podczas wałkowania delikatnie podsypujemy mąką. Ciasto wałkujemy na odpowiednią grubość, jeżeli ktoś woli grubsze ciasto to spokojnie można takie rozwałkować, bo po ugotowaniu jest ono mięciutkie. Polecam wypróbowanie tego przepisu, te ciasto idealne jest przy pierogach ruskich. 

4 komentarze:

  1. jakie ładne pierożki,,ja już tyle razy próbowałam i za nic nie umiem ich kleić.. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proponuję zakupić foremkę czy jak to nazwać maszynkę do lepienia pierogów. Wykrawasz kółka, nakładasz farsz i sklejasz :) do lepienia palcami to trzeba cierpliwości, której ja nie mam :) pozdrawiam

      Usuń
  2. muszę przyznać że ciasto super.... a przetestowałam już parę przepisów. pierogi dobrze się lepi, nic się nie przykleja i nie rozwala. naprawdę polecam!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika też jestem tym ciastem zachwycona, mało kto mi wierzy na słowo, że ono jest idealne, ale jak ktoś spróbuje to już innego nie robi :) super, ze też podzielasz moje zdanie :)

      Usuń

Printfriendly