środa, 15 maja 2013

tort Ferrero Rocher

Pierwszy tort na blogu, ale nie pierwszy w życiu, jaki robiłam :) tym razem tort mocno czekoladowy, mocno orzechowy, mający milion kalorii... Kto lubi: nutellę, czekoladę, wafelki "Góralki", praliny Ferrero Rocher i orzechy to idealny tort.... Ciasto wilgotne z nutą orzechową, masa mocno czekoladowa, w smaku bardzo przypomina pralinki Ferrero Rocher. Pycha! Ten jest dla mojego męża z okazji urodzin. Przepis zaczerpnięty od "Słodkiej Babeczki"...
Składniki na ciasto:
200g mielonych orzechów laskowych
2 czubate łyżki mąki
2 czubate łyżki kakao
5 jajek
pół szkl cukru
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotowanie: jajka ucieramy z cukrem na jednolitą jasną masę, dodajemy przesianą mąkę, kakao, proszek do pieczenia, mieszamy, na koniec zmielone orzechy laskowe delikatnie mieszamy. Przygotowaną masę wlewamy do nasmarowanej masłem tortownicy o średnicy ok.22cm, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy ok 45min. Po upieczeniu odstawiamy do wystygnięcia.
Składniki na masę:
200g miękkiego masła
200g czekolady
5 kopiastych łyżek nutelli
4 wafelki orzechowe "Góralki"
Przygotowanie: czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, odstawiamy do przestygnięcia. Masło miksujemy na gładką masę, dodajemy rozpuszczoną czekoladę, nutellę, mieszamy. Wafelki kroimy bardzo drobno, dodajemy do masy i mieszamy łyżką! 
Ciasto przekrajamy na dwie części, jedną smarujemy połową masy, przykrywamy drugą i wykładamy resztę masy. Można zostawić trochę masy, aby pokryć boki, ja użyłam pozostałej nutelli i obłożyłam prażonymi płatkami migdałowymi. Na wierzch położyłam praliny Ferrero Rocher! (jeżeli ktoś woli bardziej wilgotne torty to polecam nasączyć odrobiną kawy rozpuszczalnej posłodzonej) 
Tort odstawiamy do lodówki, do zastygnięcia masy. Przed podaniem należy wyciągnąć z lodówki na ok 10min, aby masa zmiękła.



2 komentarze:

  1. jaka czekolade dodac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może być mleczna lub gorzka, a moze być pół mlecznej pół gorzkiej

      Usuń

Printfriendly