sobota, 29 czerwca 2013

biszkopt rzucany

Biszkopt idealny jako spody do ciast i tortów. Przepis zaintrygował mnie rzucaniem ciasta, tak tak rzucaniem ciasta, po upieczeniu gorący w formie należy rzucić z wysokości ok 50-60cm na podłogę, przy tym można rozładować emocje  lub dostać zawału czy płytki na podłodze nie pękną :) ale próbowałam i płytki nie pękły, a biszkopt idealny. Przepis zaczerpnięty ze strony mojewypieki.com. 
Składniki:
5 jajek
¾ szkl mąki pszennej
¾ szkl cukru (ja dałam cukier puder)
¼ szkl mąki ziemniaczanej
*** nie dodajemy proszku do pieczenia
Przygotowanie: białka oddzielamy od żółtek, z białek ubijamy sztywną pianę, dodajemy porcjami cukier dalej ubijając, ale na mniejszych obrotach miksera, dodajemy żółtka (nadal wolne obroty), na koniec dodajemy mąkę - mieszamy łyżką, lub jak ja na wolnych obrotach mikserem, tylko tyle czasu, aby połączyły się składniki. Spód tortownicy  o średnicy 20-23cm wykładamy papierem do pieczenia, boków nie wykładamy, nie smarujemy! Wlewamy przygotowane ciasto. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni i pieczemy ok 30-40min lub do suchego patyczka. 
Po upieczeniu gorący wyjmujemy i rzucamy z wysokości 50-60cm na podłogę lub blat, wstawiamy do uchylonego piekarnika do wystygnięcia. Boki ciasta od tortownicy oddzielny nożem dopiero po całkowitym ostygnięciu ciasta. Biszkopt kroimy na 3 placki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly