wtorek, 10 marca 2015

pyzy z mięsem mielonym

Pyzy lub kto jak woli kluski, z nadzieniem z mięsa mielonego. Smaczne, sycące danie. Najlepiej smakują z zeszkloną cebulką.
Składniki na ok. 16 dużych sztuk:
1,5-2kg ugotowanych ziemniaków (ziemniaki obieramy i gotujemy w osolonej wodzie)
mąka ziemniaczana
jajko
0,5kg mięsa mielonego
1 cebula do farszu +cebula do podania gotowych pyz
przyprawy: sól, pieprz, vegeta
Przygotowanie: ugotowane ziemniaki, najlepiej jeszcze ciepłe przeciskamy przez praskę. W naczyniu ugniatamy je na płasko, wyciągamy 1/4 ziemniaków, a w to miejsce wsypujemy mąkę ziemniaczaną. Dodajemy jajko i wyrabiamy ciasto na elastyczną miękką masę (jeżeli ciasto jest zbyt rzadkie dodajemy odrobinę mąki pszennej, a jeżeli nie tworzy zwartej masy to jajko). Wyrobioną masę odstawiamy, a na patelni podsmażamy cebulkę drobno posiekaną, jak sie podsmaży dodajemy mięso mielone, przyprawiamy i smażymy. Z ciasta formujemy kulkę, którą rozpłaszczamy na grubość max. 0,5cm, wykładamy 3 łyżeczki nadzienia, całość składamy i formujemy w rękach ładne pyzy, mogą być okrągłe lub owalne jak u mnie. W dużym garnku zagotowujemy wodę mocno osoloną, na wrzątek wrzucamy gotowe pyzy i od momentu ich wypłynięcia na wierzch gotujemy na wolnym ogniu ok 3-5min. Podajemy z zeszkloną cebulką. Smacznego! 


9 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nigdy nie robiłam pyzów kupuję mrożone obciach ehh muszę zrobić kiedyś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo ;) a lubię je bardzo, można narobić i zamrozić

      Usuń
  2. Jejku, ależ nabrałam ochoty na takie pyzy. Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej,,lata takich nie jadłam..pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepraszam, czy mięso ma być surowe? - ugotuje się w ciągu tych paru minut???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mięso jest usmażone wczesniej, tak jak opisałam w przepisie :) pozdrawiam

      Usuń
    2. Jeju, tak nieuważnie czytałam przepis odnośnie ciasta, że przeoczyłam info o mięsie! Po prostu dlatego, że ciasto na te pyzy znam, pochodzę ze Śląska i w ten sposób robimy na niedzielny obiad kluski śląskie, tyle, że właśnie bez nadzienia.A ten przepis tak mnie zaintrygował, że myślałam dziś o nim przez cały pobyt na działce - jak to się też ugotuje z tym surowym mięsem - o tu masz ! Baba po prostu źle przepis przeczytała - mea culpa! ;)
      ... Przepraszam, że głowę zawracam i dziękuję za odpowiedź :)

      ps Blog rewelacyjny!

      Usuń
    3. nic nie szkodzi, każdy może ominąć, a i mi się zdarza czegoś nie napisać. Ale kto pyta nie błądzi :)

      Usuń
  5. lepsze jest z surowego miesa mielonego robic

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly